Wij willen onze zolder mee betrekken in de leefruimte in ons huis. Ik kan nu meer en meer thuis werken voor de firma, maar momenteel staat mijn werkbureau gewoon in de slaapkamer en dat werkt niet stimulerend. Ik zou liever dan een aparte ruimte hebben voor mijn bureau, zodat ik zelf goed de scheiding kan maken werken/privé.
Onze zolder leent er zich goed voor! We hadden er al eerder aan gedacht om dat te doen, de mensen voor ons hebben zelf ook al een stukje van de zolder afgezet maar de rest niet en je loopt door de zolder naar die ruimte. Ik zou mijn bureau toch ook wat groter willen hebben , en dus wil ik liever een nieuwe ruimte afzetten daar.
Heeft er iemand goede tips? Ik zit met wat vragen over de isolatie en het wel of niet vervangen van sommige houten balken – enkele zijn in feite precies toch wel oud! Er is wel isolatie aanwezig – mijn vraag is dan ook zo laten, of vervangen, of bijzetten. Nu zijn er grote isolatieplaten en ik heb gemeten: 12cm dik. Moet ik me ook zorgen maken over wat er achter die platen zit ? Hoe zou ik dat kunnen uitvissen ?