Wel, heel simpel, dat is in feite een hele
dikke rubberen waterdichte bache, EPDM, specifiek voor platte daken. Die is op maat gemaakt, met een beetje overlap langs de 4 zijden. Zo'n EPDM membraan is volkomen waterdicht, met een garantie van 50 jaar. Dat is dus stukken langer dan roofing, waarop zo'n 30 jaar garantie zit. De overlap hebben we dan vastgezet met zinken overlappingen. Heel chique!
Er bestaan in feite 2 technieken om zo'n bache vast te zetten: ofwel kleven – dat heb ik hier gedaan, ofwel met hete lucht. Zo'n bache is zo dik en robuust, dat ge daar zelfs een zwembad of vijver mee kunt maken! Dat ging echt super goed, dat aanbrengen. Het is alleen redelijk zwaar in 1 stuk, dus ik weet niet hoe groot uw dak is, misschien moet ge met 2 zijn om hem te plaatsen. Wanneer hij eenmaal ligt is het heel simpel, dan kunt ge alleen verder werken.
Als ge dat dak dan als terras wilt gebruiken moet ge moet er alleen wel een bedekking bovenop leggen want anders kunnen de poten van de stoelen of de tafel een gat maken in de bache. Te vermijden natuurlijk. Alleen moet ik hier zoeken voor de minst zware oplossing, want de constructie zelf is niet zeer robuust gemaakt en we willen er wel bovenop kunnen zitten. Ik denk ondertussen aan rubberen tegels. Die zijn ook gemakkelijk aan te brengen, niet glad en niet te zwaar. Daar heb ik dus al een antwoord op gevonden.