Help – Het is weer zo ver, we gaan weer de verbouw in...
Ik kijk er niet echt naar uit, maar het kan niet anders. Mijn moeder verhuisd naar een bejaardencentrum, en daarom kwam haar woonst leeg te staan. We dachten misschien eerst te verkopen, maar bon, geld op de bank brengt vandaag toch niets meer op, en ge kunt gelukkig nog altijd redelijk goedkoop lenen, dus vooruit, we gaan dan maar renoveren en verhuren.
Maar amai... dat ons moeder niet kloeg...
Het is in feite een groot huis. Boven zijn 4 slaapkamers, maar geen badkamer, en dan is er nog een zolder die kan worden verbouwt. Beneden is er dan de keuken, die is wel nog goed – ons moeder kookte super lekker en vaak, een salon, een eetkamer en … tja, zij gebruikte het als badkamer, maar dat is het nog niet.
Dus, werk zat. Overal nog enkele vensters – geen isolatie – badkamer moet volledig gerenoveerd – ik denk dat de elektriek ook nog oud is en niet conform... – alles moet opnieuw netjes binnen worden afgewerk.
De afwerking zouden wij nog wel kunnen doen, maar alle rest niet. Probleem is, dat het huis van mijn moeder op 83km van bij ons ligt, dus ook al besteden we het uit, hoe kunnen we zo iets opvolgen? Iemand een idee ?